mandag den 6. oktober 2008

The final!











Afrunding ....

Så kom dagen, hvor det sidste punktum for 23 ting kan sættes i denne omgang.

Jeg synes, det er været rigtigt godt og selv om jeg selv er lidt af en nørd, var der flere af opgaverne jeg enten aldrig havde hørt om, kun hørt om perifert, kendte lidt til eller meget til i forvejen.

Hvis jeg skal tage fat i nogen af opgaverne og sige at de var rigtig gode, vil jeg slå ned på
  • RSS
    Igoogle
    LibraryThing
    Picasa
    Youtube
    Netmusik + lastfm
    podcast
    ekalender og eboks
    Google docs
    Facebook
    Wikipedia
(hold da op - der er alligevel mange at fremhæve .... )

Flere af tingene brugte jeg i forvejen, såsom Messenger, Facebook, Youtube, Igoogle, eboks, Wikipedia og Netmusik, men jeg havde aldrig fået taget mig sammen til at finde ud af hvad ex. det der podcast var for noget og med Google læseren, er det jo noget af det nemmeste (nu man har fundet ud af teknologien ... :-)

Jeg bruger alle de ting, jeg har fremhævet, enten dagligt eller når jeg har brug for det og synes, at det er rigtig gode værktøjer.


Det er ikke altid, der har været lige god tid til at få lavet ugens opgave. Jeg selv har været godt tilfreds med selvstudieformen, men i nogle af opgaverne, ville det have været dejligt, hvis man kunne have brugt mere tid sammen med kollegaerne, da flere af opgaverne krævede dette (chat, ekalender o.lign.)

Jeg synes det var godt, at vi inde i forløbet fik vores MP3 afspiller og ikke fra starten. På den måde var der hele tiden en gulerod for at fortsætte. Jeg har ikke lige nogen ideer til hvordan man kunne gøre 23-ting anderledes, men jeg ville nok ønske, at kommer der en 23 ting +, at man får lov til at nedprioritere andre opgaver, mens forløbet står på.

Jeg tror den bedste måde for bibliotekerne at gøre web 2.0 synlige, er dels eks. at lægge disse sider som foretrukne/hyberlinks på publikumsmaskinerne, men især hvis man på de enkelte biblioteker vælger at tilbyde brugerundervisning - her ville det være helt oplagt at bruge flere af opgaverne som eksemler på hvordan man kan bruge nettet og få stor gavn ud af det!

... Og så er det vist på tide at få knappet champagneflaskerne op :o)

Ingen kommentarer: