mandag den 6. oktober 2008

Wikipedia


Wikipedia ... det der næsten er det sværeste i denne uges opgave, er at sige Wikipedia (især hvis man forsøger at sige det hurtigt) ....


Endnu en god opgave her i 23 ting. ... og i stedet for at skal surfe hid og did for at få en samlet oversigt over det emne, navn, sted eller hvad man nu søger efter og blive irriteret over, at man ikke lige får en samlet oversigt som resultat, er det her et rigtigt dejligt sted!


... og hvor lærer man da egentlig meget om Maribo, Vild med dans og Bernstoff slot ... + alle de andre ting, jeg lige forsøgte at slå op i samme moment!


Jeg kunne konstatere at vild med dans artiklen ikke er helt ajour - der er f.eks. ikke skrevet et ord om denne omgang af vild med dans der kører lige nu, men på den anden side, de opslysninger der ellers står om vild med dans er også mere generelle for de øvrige år, så måske venter man bare til denne omgang er overstået og smider de oplysninger ind i dokumentet også ?


... Og så må man sige, at der er nogen der er på stikkerne i forholdet til Broadbeer anfægter oplysningen til den bliver rettet (tror det kun var 16 minutter!! - det er hurtigt må man sige!) ... Jeg talte at artiklen fra Wikipedia lå på en 5 plads i min søgning - det må siges at være rimeligt højt oppe - er Wikipedia en del af Googles platform??

Jeg ved godt, at man skal være lidt kritisk, for at tage alt hvad der står i Wikipedia for gode varer, men det er jo ikke anderledes end alt andet der ligger på nettet. Desuden tror jeg, at langt de fleste der forsyner et sted som Wikipedia med oplysninger, gør det med de bedste hensigter og altså ikke for at drille dem der senere søger oplysninger her. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg kommer forbi Wikipedia, ligesom det heller ikke var første gang jeg har været forbi for at søge oplysninger. Jeg tror jeg opretter mig som bruger, det kunne da være sjovt, at være med til at udbrede den viden man ligger inde med, til gavn for os alle!

... Og nu er det vist blevet tid til at kigge nærmere på garderoben inden vi skal til Vordingborg til afslutning ;o)

Ingen kommentarer: